Jobannoncering

Ofir.dk bliver Googles største jobpartner i Danmark

Pressemeddelelse: Ofir.dk bliver Googles største jobpartner i Danmark

Google går ind på jobmarkedet i Danmark og lancerer Google For Jobs, der har stor succes i udlandet. Ofir.dk bliver den største danske jobpartner blandt fire danske portaler. Vi vil gerne bidrage til demokratiseringen af jobsøgning, siger Ofir.dks direktør.

Google er allerede den største trafikskaber for danske jobportaler, men nu går søgemaskinen skridtet videre og lancerer deres Google For Jobs-tjeneste i Danmark. Tjenesten er allerede udbredt på en stribe store markeder heriblandt Tyskland, England og USA.

Med Google Jobs bliver jobsøgningen integreret i søgemaskinen, og danske jobsøgende vil have lettere ved at finde relevante jobopslag. Den danske jobportal Ofir.dk bliver Googles første og største jobpartner på det danske marked, og ifølge jobportalens direktør var det en nem beslutning at takke ja, da Google henvendte sig.

”Vi vil gerne være med til at demokratisere jobsøgning, og det ligger dybt i vores DNA at gøre jobsøgning nemmere og mere strømlinet. Googles søgemaskine og algoritmer er med længder de mest avancerede i verden og vil gøre en kæmpe forskel for danske jobsøgende, når de skal finde de rette opslag. I sidste ende gavner det både jobsøgere og virksomhederne,” siger Karsten Vikke, administrerende direktør i Ofir.dk.

En fordel for danske jobsøgende

Med Google For Jobs vil danske jobsøgende kunne finde jobopslag direkte i Googles søgemaskine i et udvidet jobmodul i toppen af søgeresultatet. Opslagene leder videre til de jobportaler eller virksomheder, der udbyder jobbet. Det betyder, at det vil være de relevante jobopslag, der vægter tungest – og ikke den jobportal, der har flest annoncemuskler.

”I princippet er Google Jobs en fordel for de mindre og mere specialiserede jobsider, og det synes jeg faktisk er en positiv udvikling, da det sætter de jobsøgendes behov først. Google er i forvejen den absolut største trafikskaber på jobmarkedet, og det er logisk at skabe en samlet og mere demokratisk oversigt over jobopslag. Samtidig er det nye partnerskab også kommercielt fornuftigt for os, da vi kommer til at øge trafikken til Ofir.dk markant,” siger Karsten Vikke.

Flere kanaler er fremtiden

Det er ikke fremmed for Ofir at bruge andre kanaler end deres egne til at matche job og kandidater. Ofir startede allerede for 5 år siden med at bruge Facebook og Linkedin som store trafik skabere til deres kunders jobopslag for også at ramme dem, som ikke aktivt søger job.

”Vi vil ikke være et lukket økosystem. Vores kunder får større værdi, når deres opslag også kommer ud på andre kanaler - herunder de sociale medier. Derigennem når de nemlig den attraktive gruppe, der ikke aktivt kigger jobportalerne igennem. Partnerskabet med Google udvider målgruppen yderligere og sikrer at flest muligt kandidater bliver eksponeret for ens jobopslag. Kombination af flere distributionskanaler sikrer et stærkere felt af kandidater.”

Citat fra Google:

”Med det nye redskab håber vi at kunne gøre danskernes jobsøgning så enkel som mulig. Det er en ambition, vi deler med alle partnerne. De fire stærke partnere giver et meget bredt udvalg af chancer, sådan at både nyuddannede og folk med stor arbejdserfaring får lettere ved finde en relevant jobmulighed fremover,” siger Christine Sørensen, politisk chef for Google i Danmark.

Fakta

  • Den nye jobfunktion optræder som en del af søgeresultaterne på Google og giver et overblik over aktuelle jobopslag.
  • Filtre gør det let at finde de mest relevante jobopslag ud fra blandt andet sted, type og dato.
  • Lanceringen sker i samarbejde med Ofir, JobDanmark, Graduateland og Move On Career
  • Det er frivilligt for jobportaler, om deres opslag skal optræde i boksen med jobs.